Om mig

Namn: Sara Gustavsson
Född: 1987-10-13
Hemort: Skara
Cevilstatus: Förlovad
Jobb: Florist, Student-Yrkeslärare 
Intressen: Foto, Blommor, Natur, Pyssla m.m.
 
Jag älskar kreativitet, blommor, natur, färg, form och mycket mer och Florist yrket ser jag som ett konstnärligt hantverksyrke. Jag är utbildad genom en 3 årig gymnasieutbildning och en 1,1/5 årig KY utbildning - Floristisk Hantverksdesign och tog mitt gesällbrev i samband med den. Nu har jag även bestämt mig för att bli Yrkeslärare som verkar vara ett mycket spännande och roligt yrke, utbilda och lära ut sin egen och hantverkets kunskap.
 
Jag har även provat på att tävla lite, en jätte rolig, nyttig och utvecklande upplevelse. Det är roligt att träffa på så många duktiga florister, det ger massa nya idéer och kunskap och man ska verkligen passa på att ta till vara på feedbacken man får.
Jag har tävlat på Lisebergs debutant tävling två gånger i Göteborg, 2006 kom jag på 14:e plats av 54 och 2008 10:e plats av 40 deltagare. Jag har även medverkat på Yrkes SM i Göteborg 2010 där jag kom på 9:e plats av 40 deltagare och SM-kval i Alingsås 2011 där jag placerade mig på 8poäng från semi-finalen av ca 80 deltagare.
Får se vad det blir nästa gång, utmaningar är alltid roligt!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
» Anna

Hej vännen, vilken fin bloggsida du har.

Tycker du ska satsa på Blomsterdesign-hade passat dig bra och en lagomstor utmaning för dig.

Allt går bara man vill!!! ;) De e du själv som sätter stopp.

Puss!

/Anna :)

Svar: Tack vad snäll du är! Det hade inte alls vart så fel att jobba som blomsterdesigner, hade nog varit grymt kul.Kram
Liljekonvalj Flora

2013-01-07 // 12:20:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Follow on Bloglovin