So excited!!!!

Hur glad blev man inte av mötet på sahlgrenska...vi ska börja behandlingen om ungefär 30 dagar! Vi hade sån tur. Det såg lite mörkt ut först med att börja behandlingen innan sommaren på grund av att de har semesterstängt en månad och det sista äggplocket passade inte riktigt min menscykel. Men sen hittade de en perfekt tid, de hade fått ett återbud eller avbrott vilket gjorde att vi fick tiden! 
 
Fick ju lära mig att ta sprutor på besöket också, det var lite läskigt men jag blev överraskad av hur lätt nålen slank in i magen på mig. Så jag tror att det kommer att gå utmärkt att ta spruter.
Vi kommer att utföra den korta metoden på två veckor och ICIS. Vilket innebär att jag kommer att spruta i två veckor inför vårt äggutplock i min egna menscykel. Vid äggutplocket kommer de sen att injicera en spermie i varje ägg, två dagar senare är det insättning. Så nu hoppas vi på att vi får många ägg och att de sen blir små embryon så att vi kan sätta in ett och att det förhoppninsvis blir ett litet barn. Det finns ju aldrig någon garanti, men ungefär 70% fick barn efter alla försök. Vilket är väldigt positivt!!
 
Nu idag har jag också hämtat ut ALLA mina recept, det var några stycken. De kom fram med en stor korg med paket till mig och det kostade ju lite där efter också men resten blir gratis då jag kom upp i högkostnadsskyddet.
 
 
 
 

Kommentarer
» Anna

Hej vännen, blir så himla glad när jag hör detta. Hoppas de går bra för er nu och ta hand om er. Saknar dig min Sara! Puss!
/Anna :)

Svar: Ja nu räknar vi ner dagarna här hemma tills vi får börja och hoppas verkligen att det går vägen! Kramar
Liljekonvalj Flora

2013-04-15 // 16:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Follow on Bloglovin