Julgodis - kola

 
Varje år så ringer min käre sambo sin mamma för detta receptet och så har det nog varit de senaste 4 åren! Att vi aldrig lyckas spara eller hitta receptet så jag tänkte att jag lika gärna jan dela med mig av receptet för då har vi ju det här i alla fall där det är lätt att hitta, förhoppningsvis!
 
Ingredienser:
275g smör
4 dl socker
1,2 dl sirap
0,4 dl kakao
1,2 dl mjöl
 
Smält smöret och rör i de andra ingredienserna och låt koka i 7-10min ju längre koktid desto hårdare kola. Häll upp kolan på en plåt med bakplåtspapper och låt svalna för att sedan skära i lämpliga storlekar.
 
 
 

Kommentarer
» Marie

Kolan ser så god ut att jag vill äta upp allt själv utan att dela med mig.

Svar: Ja den är verkligen jättegod! :)
Liljekonvalj Flora

2014-02-06 // 10:34:28
URL: http://www.rabarberbladet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Follow on Bloglovin