Att förädla information till kunskap

Tänk att det kan vara så ansträngande att bara läsa, man får verkligen tvinga sig själv att stanna kvar och läsa en stund till. Läser jag si o så många sidor till så får jag göra något annat en stund... har skapat ett litet belöningssystem här hemma, frågan är bara funkar det? Svaret är si sådär, jag skjuter gärna upp och justerar lite allteftersom timmarna rinner i väg och på slutet av dagen har man alltid lite dåligt samvete, jag skulle ju ha kommit längre!
Att förädla information till kunskap är det jag läser just nu, både lite intressant och långtradigt att läsa. Men idag ska jag läsa klart E-boken! Det är mitt mål som det varit de senaste dagarna också... hmm 100 sidor kvar så det ska jag väl klara. 
 
Praktik, jag ska börja min praktik nu på torsdag på en ny gymnasieskola. Nervöst och spännande! Kommer bli långa dagar börjar 7.45 och slutar 15.30, lagom dag kan man tycka men lägg till att jag ska pendla ca två timmar dit och två timmar hem på det, alltså gå upp halv 5 på morgonen. Kan bli lite kämpigt men det fixar jag. Ser fram emot praktiken!
Ne nu är det dags att fortsätta läsa nästa uppehåll lunch, sen spinning.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Follow on Bloglovin