Tiden tickar på...

Tiden bara försvinner just nu, har fullt upp med pluggandet och nu har praktiken också börjat. Nu går det verkligen i ett! 
Hade min första lektion idag på skolan, spännande! Det gick riktigt bra men det var nervöst. Det jag själv kände som kunde ha gjorts bättre höll även min handledare med om, vilket betyder att jag har ganska bra koll själv på mina förbättringspunkter och sidor. Vilket känns väldigt positivt och bra men känns ändå som att det kommer ta ett litet tag innan man kommer in i den nya yrkesrollen och hittar sin identitet i den.
Det gäller ju inte bara att veta hur man bör göra teoretiskt man måste ju även kunna utföra det praktiskt. Det är det yrkeskompetens handlar om tillsammans med de otroligt viktiga didaktiska grundfrågorna: Vad, Hur och Varför?
Nu är det dags att krypa till sängs igen för kl 04:00 är det dags att stiga upp och åka in sista dagen till praktiken innan helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Follow on Bloglovin