Nervös

I morgon är det dags för äggplock och om ca 12 timmar är det klart och jag känner mig nervös och förväntansfull. Det är nu det gäller, att få fina ägg och bra spermier som gör fina embryon för annars blir det ingen insättning på onsdag. Hoppas hoppas hoppas! 

Tänk om vi får tillbaka ett embryo, det betyder att jag kommer att vara gravid för första gången! I alla fall till motsatsen är bevisad ( negativt gravtest, mens) eller så blir det positivt gravtest och så småningom en liten bebis.
 
 
Äggplocket går för övrigt till genom VUL med nål/spruta där läkaren går in i äggstockarna och suger ut äggen som finns i äggblåsorna. Äggblåsorna som jag nu under behandligen fått att växa och mogna under hormonstimulering. Äggen som plockas injiceras med utvalda och tvättade spermier som förs in i äggen med en nål/spruta. De befruktade äggen får sen växa/dela sig i ett "värmeskåp" som liknar miljön och värmen i en livmoder.
Ganska häftigt faktiskt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Follow on Bloglovin