Så här ligger det till…

IVF 2 gav ingen graviditet, känns skit!!! Vi trodde verkligen, det kändes bättre än förra gången, mådde till och med lite illa på mornarna men det va bara en biverkning från progesteronet. När spottingsen började komma och en viss värk i magen kom visste jag att det var kört för denna gången men vi hade fortfarande hopp kvar då det är ganska vanligt att blöda i början av graviditeten vid IVF men testet blev också negativt så det blev att invänta mensen. Så just nu orkar vi inte mer, vi tar en paus. Vi känner att vi behöver må bra/bättre psykiskt för att helt enkelt orka med vardagen och skolan då vi inte har långt kvar på våra utbildningar. Vi har bestämt att vi väntar med vårt sista försök till i vår när jag har avklarat min examination och innan min sambos examination drar i gång.
Vi har också bestämt oss för att gifta oss inom en snar framtid, vi har kollat på adoption, kollat på länder, väntetider och krav för att få adoptera och då funnit ett passande land.
Vi kommer ju självklart inte sluta att försöka och vi hoppas verkligen på vårt tredje försök men vi har börjat titta mer på framtiden TILLSAMMANS, min sambo tycker äntligen det är skönt att ha ett framtidsmål med ett slut där vi kan se ljuset i tunneln! SÅ GLAD! Det blev dock inget frieri utan ett gemensamt beslut då vi sitter i en lite speciell sitts.
Vi hoppas på att vi får ekonomin till att gifta oss inom den tiden vi planerar och att faktiskt få det bröllopet vi vill (svårt att va två studenter som planerar giftemål). Man har ju självklart ett drömbröllop men det kommer bli en enklare variant efter ekonomin. Vi tänker på att skaffa hus och att faktiskt få göra ett barnrum, fundera på namn.... och om allt går som vi vill samt som eventuellt innebär adoption kommer vi att ha vårt barn om ca 3-4år!!  Vi kommer förhoppningsvis ha fasta nya jobb, hus och stabil ekonomi, jag kan faktiskt ÄNTLIGEN säga att framtiden ser ljus ut och än så länge nöjer vi oss med vår lille kisse som är vår lilla bebis men vi drömmer om framtiden med ett barn, en familj!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Follow on Bloglovin